1. Bienvenido Invitado! para poder interactuar con la comunidad y tener acceso a todas las características de la web.
  1. Bienvenido Invitado! para poder interactuar con la comunidad y tener acceso a todas las características de la web.

Cambios que necesita mapeadores / Suggestions and changes that mapeadores need

Tema en 'Ideas y Sugerencias' iniciado por Astornauta, 9 Dic 2016.

• Administrador

Astornauta Miembro Activo

Puntuación:
    +51 / 1 / -0
    Bueno pues este post lo escribo porque mapeadores necesita unos cambios o una actualización algo urgente.

Ultimamente, el servidor de zombies esta bastante vacio durante varias horas del día las cuales antes, tenian el server lleno y lleva pasando ya varias semanas. No creo que sea el fin del mundo ni mucho menos pero hemos pensado en proponer varios cambios que le vendrian bien al server para tener a la gente de vuelta.

Primero de todo, unas skins para supporter no vendrian mal, ya que es siempre lo mismo, día tras día y cansa bastante sinceramente, solo pedimos que se añadan 2 o 3 diferentes. Ya sabemos que hace un tiempo se habló sobre el espacio que ocupa y que la gente nueva tendria que descargar mas cosas, pero no es solo de la gente nueva de la que hay que preocuparse, si no de los antiguos jugadores del servidor tambien.

Se que hace tiempo se hablo y se sugirió sobre los tags personalizados (custom tags) y ahora estan los tags de mapeadores, pero la gran mayoría por no decir todos prefieren crearse su propio tag y cambiarselos junto a su color a placer, siempre que no tengan palabras malsonantes. Muchos de ellos dicen que no gusta el tag ejemplo: [REKT] Astornauta, porque son algo feos y yo mismo les doy la razón. Esto tambien iría para el supporter.

Mapeadores es una gran comunidad, y por ello necesita tener eventos no semanales, pero cada dos semanas o cada mes estaría bastante bien para tener a la gente antigua y se puedan pasar mapas con mas frecuencia.

Aparte de eso, algunos también han estado hablando de que el supporter tiene regeneración de vida muy "exagerada" y para jugar algunos mapas los cuales requieren dificultad a ejemplo la ze_gris se hacen mucho mas faciles, la cual es menos divertida.

Estos son basicamente a si a ojo lo que muchos, yo incluido pensamos que necesita mapeadores para que vuelva a tener esa chispa que perdió hace meses.

PD: Esto solo son unas sugerencias, eso no quiere decir que se vayan añadir.
    - Si alguno tiene alguna idea o sugerencia, que la postee debajo.
    - Sorry for that, but this post must to be in Spanish, you should use translator. Thank you.
    • Me gusta Me gusta x 1
    • Colaborador

WalkerGr Miembro

Puntuación:
    +7 / 0 / -0
    Minecraft:
    GorrButcher
    +1 to this thread, Mapeadores needs new stuff and changes

acme Novato

Puntuación:
    +9 / 1 / -0
    I just said yesterday the same to Ce, we should nerf the HP regen on maps like gris. It makes too much difference between supporters and not supporters.

Also we need to put out of the maplist the overplayed maps (yes, Wanderers its one of them) to allow people play new/old maps not played anymore.

Also need regular events, once a month at least.
    • Me gusta Me gusta x 1
    • Jefe

Morell Administrator

Puntuación:
    +869 / 33 / -13
    Minecraft:
    Morell
    Es posible que la afluencia de jugadores haya bajado estas semanas, pero puede ser debido a muchos otros factores más importantes que el Supporter, ya sea por falta de tiempo, motivación a la hora de jugar, trabajo, exámenes...

Ahora mismo, teniendo en cuenta que Valve está bloqueando opciones de personalización como las manos, meter más modelos no sería buena idea.

Respecto a la regeneración de vida, se puede bajar o quitar, dependerá de los mismos Supporters, qué queréis? http://mapeadores.com/temas/regeneración-de-vida.17991/

Estas últimas semanas se han ido arreglando pequeños fallos que llevaban tiempo dando problemas y cada cierto tiempo se organizan eventos y se van añadiendo cosas nuevas, pero también se tiene que tener en cuenta que hay limitaciones, ya sea por la máquina como por parte del propio juego. No obstante, agradecemos que sugiráis nuevas cosas para ir mejorando y deis vuestro punto de vista.

Estamos barajando la posibilidad de hacer pruebas con Windows (de nuevo) para mejorar el rendimiento, iremos avanzando información a medida que vayamos avanzando por ese camino.
    • Colaborador

Unorth Miembro Activo

Puntuación:
    +53 / 1 / -0
    There is a number of considerations I would advise to consider before making any drastic changes in order to address the downturn in regulars on the server. Primarily, it is the month of December. A high population of the servers regulars are on average under 25. A lot of people are still in school or university meaning they will naturally be focusing on end of December or early January exams. For the older folk, who have moved away from home it is a time for them to venture home and meet up with family. So yes, naturally there will be a decrease in the population of the servers regulars who have made up part of the Mapeadores community.

Secondly, I know a good few people are completely zombied out of it. Aesthetic contest has recently just finished and for some people who took it a little seriously to get mapeadores on top, they have played a little too much zombie escape recently.In addition to this, the pool of maps being played on the server has grown a little tiresome. This year we have seen the rise of Sky Athletic, Gris, Aesthetic, Wanderas, Santaassation (purely as example, sorry if I forgot any other big maps) which have all become stable playable maps that people like to try hard on. From 16:00 onwards till 22:00 you can guarantee you play at least 2 of the above in combination with Pirates, Skyrim, Frostdrake, Fapescape and some other forgotten heroes that used to be 24/7 on Mapeadores. We have Castlevania, Ze_Diddle, Mario Tower (Been in development for a while), Magmadrake and a bunch of other RulesOfP ports coming down the pipeline which should make the pool of maps a little bit more diverse. For now however, the current pool of maps has run its length and people are generally getting bored of the same maps from 16:00 to 22:00. I don't think limiting the nomination list or removing maps from rotation is the solution. If people cannot play a map on Mapeadores they will move to other servers to play it. The attitudes of the players who are "influencing" the server needs to change in order to preserve the longevity of the server. Being a bit mindful that if we played Skyrim Monday, its probably not a good idea to play it Tuesdays, Wednesday, Thursdays and Friday all at the same time.

I would like to iterate that although I do agree with the regeneration being too high, I do not agree with the flat out removal altogether of health regeneration. It needs a bit of a nerf by nearly 50% in my opinion.

One of the major change that I would like to see on the server is purely a community based thing. Nothing can be done server wise to rectify this so apologies if this is the wrong thread Morell. I would like to see more people take up the reigns in terms of leading. Every time I join the server, even when I do not feel like it, I end up nominated as leader before ever saying a word. Some days I want to just play Zombie Escape and not spend 4 hours shouting down a microphone how to do a map people have played 20,000,000 times before. I know from my own point of view, I am playing on the server a lot less primarily due to this. Its demotivating to see "!ld Unorth" and "Player X has nominated ze_Frostdrake_tower, ze_A_E_S_T_H_E_T_I_C etc....

I do think it is a little early for us to begin speaking of doom and gloom and that the server has gone to shit lately. If server slots are being taken up by new players it is because a new generation of Zombie Escapers has found the server. Some of them could be really strong players or really nice people. We should give them every equal opportunity to learn the maps like we have learned the maps from people who went before us so that we can enjoy the Zombie Escape mod. If regulars have stopped playing I do think it is by there individual choices due to a number of the points I brought up above me on top of what others have said.

- Unorth
    • Me gusta Me gusta x 3
    • Administrador

Puntuación:
    +51 / 1 / -0
    Unorth as you said we should give them every equal opportunity to learn the maps, but we can't forget about usual "old" people from the server, they deserve some changes and try to have them back.

I don't think School or University is the real problem, cause year ago server was full of good people. Aes overdose can be one of the much problems.
    • Colaborador

baster Miembro

Puntuación:
    +10 / 0 / -0
    En general yo opino igual que Unorth:

-Si que es verdad que la regeneración de los supporter es bastante OP pero tu al final también estas pagando por algo, yo soy supporter desde antes de saber de la regeneración y si que es verdad que facilita las cosas mucho, pero en vez de quitarla, lo que se podría hacer es que sea opcional tenerla o no. O en el peor de los casos modificarla para que sea menos bestia, pero no quitarla.

-Lo que dice Unorth de la comunidad es cierto, pero yo si que he visto varios jugadores dentro del servidor (entre ellos yo también aveces) que tratan de liderar en mayor o menor medida para que a los jugadores mas veteranos (como Unorth) no tengan que estar 20000 mil veces liderando.
    En cuanto a los mapas mas de lo mismo y yo lo he dicho varias veces jugando, llega un momento que se hacen repetitivos, aunque claro yo no iba a tocar el tema porque se que eso va con la gente, porque hay muchísimos mapas disponibles para jugar.

-Un punto que he estado pensado es lo de los eventos, hacer uno cada dos semanas, y si llegase un momento que ya no tenemos mapas para jugar pues se pueden poner retos en los eventos de mapas repetidos, por ejemplo: un evento para ganar fapescape muriendo solo una vez o ninguna (5-0), si se consigue, dar un premio a los ganadores(skin o cualquier cosa que se nos ocurra) . O ganar un mapa en X tiempo. (Igual es una idea chorra o imposible, pero una idea).

-Los skins de los VIP se podrían modificar, en mi caso personal por ejemplo mi preferido es el rojo, que es el primero que consigues. Entonces tampoco es que haya mucha diferencia entre un VIP y otro, igual un skin diferente por cada VIP haría que mas gente se una. También (no se si esta ya metido) que según que Vip seas tengas unos trails y tracers para granadas y tal disponibles, no todos, pero si algunos.

No he podido pensar mucho, si se me ocurren algunas ideas ya las posteo mas tarde.

WrexGigarton Novato

Puntuación:
    +2 / 0 / -0
    Esto lo resumiré en varios puntos:
    • En cuanto a eventos, estoy de acuerdo con Astor, que se celebre cada X semanas y/o en un día en especial (Ejemplo: Evento de Navidad 25/12/XX) y un mapa relacionado con el evento.
    • En cuanto a regen. de vida de Supporter, puede que no sea aún Supporter, pero se debería nerfear la regeneración. Sobreviven casi siempre a los bosses de los mapas cuando los no Supporters mueren
    • En cuanto a custom tags, las custom tags te hacen único, por ejemplo, te quieres poner "[Krogan]", en este caso yo y ponerle un color más agresivo como un rojo oscuro pero que se vea perfectamente, siempre y cuando no sean palabrotas.
    • En cuanto a skins, sería perfecto, pero Morell tiene razón, la actualización nos ha jodido a todos. Pero si llegara el momento, sería ideal añadir más skins, como la del caballero de Minas Tirith, ese sería un buen comienzo.
    Y esos son todos los puntos en cuanto a mi opinión.
    • Administrador

CATKrash Miembro Activo

Puntuación:
    +120 / 11 / -3
    Sugerencia: volvamos al CSS. El CS GO se está volviendo cada ver más basura.
    • Ganador Ganador x 2
    • Divertido Divertido x 1
    • Amable Amable x 1
    • Colaborador

Biotux Miembro Activo

Puntuación:
    +288 / 50 / -42
    Sinceramente, Krash tiene razón. Aunque sea catalán.

BOT Console [SG] Novato

Puntuación:
    +2 / 0 / -0
    My little points on these problems:
    1. Honestly, I do not care about stuff like supporter perks. The reason I came to Mapeadores was because this is one of the few servers that have a good amount of skilled regulars. The only things that are giving me a little hard time are zombie spawns and server lag. When I play on the server, I usually get around 50% choke on big maps like gris, which is sorta unplayable.
    2. I personally think health is a really nice perk for supporters. However, under the current rate of health regen, supporters have a huge advantage over non-supporters, leading towards game-changing moments for maps like gris, or even pirates. It would be better if this feature can be nerfed by about 50%, which gives supporters a fair advantage over other players for their donation.
    3. I'm that kind of skin enthusiast, but it would be nice if supporters and vips have more player skin choices, provided that the server can handle all those.
    • Acepto Acepto x 1

Zoom_Inn Novato

Puntuación:
    +14 / 0 / -0
    It's the end of the year so most people would be busy with real life stuff. Also, ze as a community needs challenging new maps and contest so it can keep flowing. About HP regen problem, I think we need to restrict it based on the map. If a map has a heal item, HP regeneration should be removed or hugely nerfed.
    • Colaborador

wan186 Miembro

Puntuación:
    +25 / 0 / -0
    Unorth, when you don't want to lead, just don't. Weak man! Jajaja!

What make ZE boring, is the lack of new maps. But it's changing, as we're more and more to map. 2017 is already really promising.
    The major drawback for me in ZE, is the lack of events.

We need ALOT of events. One by month is a good start, one each 2 weeks should be awesome!
    BUT getting skin rewards is just too much work. Think about that each new skin is a new skin to download... We can think about other kinds of rewards:
    -custom !say sound available for one or two month (making the download volume stable),
    -being put in a wall of fame in the motd
    -getting a special tag...

If some other have good ideas.... But i'm optimist, and really think that players just don't need reward after all. The reward is to play with a good team, and just win hard maps.... Or in hard situation. I will explain this now.

We already talk about the problem that only few maps are good for events. I really think not. Alot of maps are boring or events useless for them, cause they are too easy. And that's where events can really make a difference. We can think about change the gameplay of them:
    -reduce the zombie knockback.
    -speeding up zombies... Or slowing down humans!
    -restrict the weapons or denying nades.
    -also we was alot loving to play ze_platformer with gravity changed...

You can mix them:
    -nova only + headshot knockback buffed + zombies speed up. I'm already cumming jajaja!
    -pistol knockback boosted + all other kind of weapons nerfed... To make it more classic but more challenging.
    -only pistols + HE nades restriction to 3 buyings + HE nades firing zombies... Making it feel like Zeus, requesting players to play strategies about where to use nades...

adr1aN Novato

Puntuación:
    +0 / 0 / -0
    - Laggy server, even the asian servers feel smoother than mapeadores these days

- stale map rotation

- make a special day once a month where we can play older versions of maps like wanderers v2 , older mako versions, pirates 5_1 and other than i cannot think of because im still new to ze.

-Also will be nice to make the server a bit more noob friendly and remove fall damage, i think will make new players stick more to the server and not go to the next one.

-To add to wan196 ideea, will be nice to have events on maps like wanderers/fapescape/pirates/tirith/mako/skyrim and others, but we cannot use ct items ( haha, maybe except heal where we cannot win without it ) , even if the maps are easy, i think the events will be hard and fun at the same time.

The supporter regen is a false problem, if you want people to pay for supporter they need to have benefits, they deserve to have a better chance at winning maps if they pay for it and support the server. Removing/nerfing supporters benefits will only mean less money = worse host = laggier server ( unless the owner wants to pay from his pocket )

Hydreigon Novato

Puntuación:
    +3 / 0 / -0
    My turn!

First off, I agree with most statements and suggestions. I wish I could play here more often (I'm only available on weekends as I work most of the day). Zombie spawn may not need a change because of how the community got used to that (the only disadvantage being artificial difficulty in some cases). I blame the lag on valve because they optimize their engine in csgo badly. The only way to alleviate the lag is to use powerful hardware.
    Idk if css is even a possibility at this point because of its player decline. There are fewer css ze servers now compared to 2012-2014. The major advantage of css is gameplay is much smoother compared to csgo.

In short, all I have to say is blame valve for their greed and unawareness of the modding community.
    • Colaborador

bruss0 Miembro

Puntuación:
    +13 / 0 / -0
    Minecraft:
    bruss0
    yo no tengo ideas de cambios, pero si veo que somos cada vez mas internacional, no se si es bueno o malo :)
    antes eramos un foro español , ahora mas de la mitad de los mensajes lo ponen en otro idioma,

DownRankService Ltd Novato

Puntuación:
    +3 / 0 / -0
    I strongly agree with Unorths position. I cant speak for how the server has been lately, cause I haven't been playing for long time due to my studies. However I find it very plausible that december is simply a sluggish month when it comes to players on servers in general. And I really think the server needs more new maps. Thats one of the reasons I haven't played much, besides uni. I really got bored of the same maps, and to be frank I got bored of tryharding maps like skyrim, gris, pirates etc. over and over. I think the server needs more fun and new maps. Maps that are not tryhard maps. Maps like random, atix panic, dangerous waters, surf factory and similar short but popular maps that for most are just chill and relax maps with fun elements.
    tldr: I agree with Unorth.

//DRS
    • Administrador

Puntuación:
    +51 / 1 / -0
    Dont think thats a problem, cause people get VIP really fast

adr1aN Novato

Puntuación:
    +0 / 0 / -0

50 hours is not fast when you dont know the map and you see people jump and when you do the same you die, but wait you start to use voice 1 and you will only hear people calling you a retard whenever you will die, and then you have maps where you jump and you dont take damage, like gris, rizomata etc, as a noob you will get confused fast if you play on this server, and then a lot of new players will just go to the next server where they dont die as fast. I personally just saying that falldamage is not a selling point and is one of the reasons a lot of times new people will just not come back to the server.
    • Colaborador

Unorth Miembro Activo

Puntuación:
    +53 / 1 / -0
    Honestly, I would agree with Adr1an for the most part. Looking at maps like Halloween house, Frostdrake etc. A lot of the reason newer people do not complete these maps is they don't know the maps and follow VIPs and as a result end up dying. People only start learning to play ZE on Mapeadores in line with all the other vips once they hit the 50 hours. Not before then. The first 50 hours defines a players play style, unfortunately due to fall damage it encourages them to door hug and play safe in order to stay alive. I personally think it breeds the wrong mentality and develops the mantra of "bad players" on the server.

I know having fall damage adds a unique set of server settings and makes Mapeadores unique compared to other servers. For the purpose of gaining AND maintaining a new player base I do think this needs a serious consideration (not to be taken lightly).

Compartir esta página